Media Communicatie
Vormen van communicatie
- One way proces (eenrichtingsverkeer), hier gaat het vooral om het zenden van boodschappen. Een voorbeeld hiervan is reclamefolders die worden uitgedeeld in de stad.
- Instrumentele visie (gecontroleerd eenrichtingsverkeer), het doel van deze visie is vooral om informatie over te brengen of om de kennis, houding en gedrag van de doelgroep te sturen.
- Niet-eenzijdige visie (tweerichtingsverkeer), hierbij is er geen duidelijk onderscheid meer in zender en ontvanger, maar alle partijen zijn bezig met het zenden van informatie en het ontvangen van informatie.
Communicatie Doelstellingen
Communicatiedoelstellingen zijn - zoals de naam al zegt - doelstellingen voor communicatie-uitingen. Ze beschrijven het doel wat jij met jouw geplande acties wilt bereiken. Door deze vooraf te formuleren kan er uiteindelijk geëvalueerd worden of het gewenste doel bereikt is.
Communicatiedoelstellingen moeten meestal geformuleerd worden wanneer geld ingezet wordt hiervoor. Zo is het mogelijk om na afloop te evalueren of dat de campagne succesvol is geweest.
Communicatie Uitingen in Rotterdam
Voor OVH1 Les 4 moesten we door de stad lopen, En communicatie-uitingen van 10 verschillende groepen zoeken.

1.Een reclame voor een feest/festival dat jou aanspreek.
2.Bilboard gericht op 'metromannen'.


3.Een boodschap special voor toeristen.
4.Een heel lelijk logo.


5.Een heel krachtig logo.
6. Boodschap op de grond.


7. Een uiting op en 'gekke' plek.
8. Een uiting van hoge esthetische waarden.


9. Een boodschap met een bijzondere betekenis.
10.Een uiting waar ik heel hard om moet lachen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb